نازنین زاغری: آزادی من باید شش سال پیش اتفاق می‌افتاد

 

نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی در اولین اظهاراتش پس از بازگشت به بریتانیا، ضمن درخواست برای آزادی همه کسانی که در ایران به ناحق بازداشت شده‌اند، گفت او باید همان شش سال پیش آزاد می‌شد.

زاغری که هفته گذشته آزاد شد و به بریتانیا بازگشت روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در لندن گفت: «تا وقتی همه کسانی که به ناحق در ایران زندانی هستند به خانواده‌های خود نپیوندند، احساس آزادی هرگز کامل نخواهد بود.»

او به ویژه از مراد طاهباز شهروند سه تابعیتی ایرانی-بریتانیایی-آمریکایی نام برد و به دیگر زندانیان دوتابعیتی و زندانیان عقیدتی در ایران اشاره کرد و گفت: «مراد طاهباز حس می‌کند او را جا گذاشته‌اند و من و انوشه آشوری به خانه برگشته‌ایم. مراد باید با ما به خانه برمی‌گشت.»

زاغری ادامه داد: «افراد زیادی هستند که ما نامشان را نمی‌دانیم و در ایران در زندان رنج می‌کشند. من معتقدم عدالت در ایران معنا ندارد و در بدترین حالت، شما یک محاکمه ناعادلانه دارید و اگر بخت داشته باشید با یک قاضی نیمه‌منصف مواجه می‌شوید.»

نازنین زاغری ۴۳ ساله و انوشه آشوری ۶۷ ساله، دیگر شهروند ایرانی بریتانیایی که سال‌ها در ایران زندانی بودند پنج‌شنبه هفته گذشته آزاد شدند و همزمان اعلام شد بدهی مربوط به تانک‌های چیفتن از سوی لندن به تهران پرداخت شد.

زاغری ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ در فرودگاه بین‌المللی «امام خمینی» تهران زمانی ‌که قصد داشت همراه کودک ۲۲ماهه‌اش به بریتانیا بازگردد، با اتهام «جاسوسی»‌ از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد